От редактора: Качество vs количество: исследование опыта в образовании
https://doi.org/10.26907/esd.20.2.01R
EDN: CRGUKB
Список литературы
1. Макарова, Н. С., Дроботенко, Ю. Б. Фокус-групповое исследование изменений образовательного процесса в современном вузе // Вестник евразийской науки. – 2014. – № 2 (21). – С. 162.
2. Маркова, С. М., Наркозиев, А. К. Методика исследования содержания профессионального образования // Вестник Мининского университета. – 2019. – Т. 7. – № 1. – С. 2. – DOI: 10.26795/2307-1281-2019-7-1-2
3. Татур, Ю. Г. Высшее образование: методология и опыт проектирования. – Litres, 2017.
4. Biggs, J., Tang, C., Kennedy, G. Teaching for quality learning at university 5e. – McGraw-hill education (UK), 2022.
5. Boud, D., Keogh, R., Walker, D. Reflection: Turning experience into learning. – Routledge, 2013.
6. Carmichael, M., Reid, A., Karpicke, J. D. Assessing the impact of educational video on student engagement, critical thinking and learning // A SAGE white paper. – 2018. – Pp. 1–21.
7. McDavid, J. C., Huse, I., Hawthorn, L. R. L. Program evaluation and performance measurement: An introduction to practice. – Sage Publications, 2018.
8. Neubauer, B. E., Witkop, C. T., Varpio, L. How phenomenology can help us learn from the experiences of others // Perspectives on Medical Education. – 2019. – Vol. 8. – Pp. 90–97. – DOI: 10.1007/s40037-019-0509-2
9. Prabhu, G. N. Teaching the scope and limits of generalizability in qualitative research // New Trends in Qualitative Research. – 2020. – Vol. 1. – Pp. 186–192. – DOI: 10.36367/ntqr.1.2020.186-192
10. Pregoner, J. D. Research Approaches in Education: A Comparison of Quantitative, Qualitative and Mixed Methods // IMCC Journal of Science. – 2024. – Vol. 4. – No. 2. – Pp. 31–36. – DOI: 10.2139/ssrn.5111007
11. Ruslin, R., Mashuri, S., Rasak, M. S. A., Alhabsyi, F., Syam, H. Semi-structured Interview: A Methodological Reflection on the Development of a Qualitative Research Instrument in Educational Studies // IOSR Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME). – 2022. – Vol. 12. – No. 1. – Pp. 22–29.
12. Sallis, E. Total quality management in education. – Routledge, 2014. Schofield, J. W. Increasing the Generalizability of Qualitative Research // Case study method. – 2000. – Pp. 69–97. – DOI: 10.4135/9781412986274.n8
13. Thelwall, M., Nevill, T. Is research with qualitative data more prevalent and impactful now? Interviews, case studies, focus groups and ethnographies // Library & Information Science Research. – 2021. – Vol. 43. – No. 2. – P. 101094. – DOI: 10.1016/j.lisr.2021.101094
Рецензия
Для цитирования:
Баклашова Т.А. От редактора: Качество vs количество: исследование опыта в образовании. Название журнала на русском. 2025;20(2):6-11. https://doi.org/10.26907/esd.20.2.01R. EDN: CRGUKB
For citation:
Baklashova T. Editorial: Quality vs quantity: a study of experience in education. Title. 2025;20(2):6-11. (In Russ.) https://doi.org/10.26907/esd.20.2.01R. EDN: CRGUKB